ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Σχολείο αποτελεί ένα πολύπλευρο παιδαγωγικό οργανισμό που αποτελείται από ένα σύνολο λειτουργικών στοιχείων, καθένα από τα οποία επιτελεί το δικό του επιμέρους έργο, όλα δε συλλειτουργούν, συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για τη διευκόλυνση της λειτουργίας του σχολείου και την επίτευξη των στόχων της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) μέσα σε πλαίσιο αυτοθέσμισης και αμοιβαίου σεβασμού των μελών της.

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει σύγχρονες και επιστημονικά αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη και έγκριση του Κανονισμού

Στην αρχική του μορφή ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου και με τη συμμετοχή των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου. Προηγήθηκε διεξοδική συζήτηση των εκπαιδευτικών του σχολείου με τις συνελεύσεις των μαθητών κάθε τάξης (ιδιαίτερα των μεγαλύτερων), όπου αναδείχθηκαν οι συνθήκες που διαμορφώνουν το κλίμα του σχολείου και επιδρούν στους στόχους της σχολικής κοινότητας. Στη συνέχεια εγκρίνεται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και σε όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου, εφόσον η διαφύλαξη και ο σεβασμός του αποτελεί και δική τους ευθύνη (κοινωνικό συμβόλαιο). Επιπλέον, η διαφύλαξη και ο σεβασμός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα (με την έναρξη κάθε σχολικού έτους), μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Το σχολείο της χαράς και της υπευθυνότητας, όπως έχει προσδιοριστεί από τους ίδιους τους μαθητές, επιχειρεί να καλλιεργήσει την απαιτούμενη εσωτερική παρακίνηση, ώστε να επιτευχθούν οι μαθησιακοί και ανθρωπιστικοί στόχοι του, μέσα σε πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης. Το σχολείου μας επιδιώκει τη Συναισθηματική και Κοινωνική Ανάπτυξη των μαθητών μέσα από το Μοντέλο Διδασκαλίας Υπευθυνότητας (Hellison, 2011), το κλίμα άμεσης δημοκρατίας, την κουλτούρα της αυτο-οργάνωσης, της  αυτενέργειας και της αυτοδιαχείρισης. Όραμά του η ανάδειξη πολιτών ενεργών, αλληλέγγυων, ελεύθερα και κριτικά σκεπτόμενων.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και όρια, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο παιδαγωγικά και διδακτικά θετικό κλίμακα και να διευκολύνεται η ομαλή, μεθοδική και δημιουργική λειτουργία του. Ταυτόχρονα ο Κανονισμός θέτει το πλαίσιο  έτσι ώστε οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν να αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης, βελτίωσης και ενδυνάμωσης πρακτικών παιδαγωγικών, διδακτικών και αυτοδιαχείρισης.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες σταδιακά να ενδυναμωθούν και -μέσα από την κατανομή ευθυνών- να γίνουν υπεύθυνα μέλη της κοινότητας και να αποκτήσουν δεξιότητες μαθησιακές (με επαναπροσδιορισμό της επιτυχίας μέσα από προσανατολισμό στο έργο και όχι στο εγώ, την αυτοβελτίωση, τη στοχοθεσία, την αυτοκαθοδήγηση/αυτορρύθμιση, την αυτοπαρακίνηση, τη δημιουργική και καινοτόμα σκέψη, την εξερεύνηση νέων δραστηριοτήτων) αλλά και δεξιότητες ζωής, όπως η κοινωνική-συναισθηματική νοημοσύνη (η αυτοεπίγνωση, ο αυτοέλεγχος, η επίγνωση των άλλων, η δημιουργία θετικών και μακροχρόνιων σχέσεων, η λήψη υπεύθυνων αποφάσεων) και η υπευθυνότητα (ο σεβασμός των κοινωνικών συμβολαίων, ο αυτοέλεγχος, η ειρηνική και δημοκρατική επίλυση διενέξεων, η συμπερίληψη, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προσπάθεια, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, η αντίσταση στην πίεση των συνομηλίκων, η εσωτερική δύναμη της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των άλλων για την εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας).

Μέσω των από κοινού συμφωνημένων αρχών και κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο (συμπεριλαμβανόμενης και της υλικοτεχνικής υποδομής), ώστε να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και να διευκολύνεται η συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας μέσα από μετασχηματιστικές διαδικασίες διάδρασης.
  • Να διασφαλίζεται και να ενισχύεται η σωματική-ψυχική υγεία και η αξιοπρέπεια όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ως ελάχιστη προϋπόθεση για τη δημιουργία και τη διατήρηση του θετικού κλίματος του σχολείου.
  • Να εξουσιοδοτείται κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας και κάθε αρμόδιος φορέας για την άμεση ανάληψη ευθύνης, για τη διαχείριση και διευθέτηση θεμάτων που ανακύπτουν στη σχολική κοινότητα και επιμερίζονται στον καθένα ξεχωριστά και σε όλους μαζί.

Δείτε εδώ τον πλήρη Εσωτερικό Κανονισμό του Σχολείου

Από 28dimtrik

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *